nuff nang

Tuesday, November 16, 2010

Di sebalik..

Assalamualaikum...

Selamat Hari Raya AidilAdha!

Disebalik kita mendengar dan memahami pengajaran dan tauladan dari pengorbanan kisah Nabi Ibrahim dan anaknya, Nabi Ismail...

Dalam pada masa yang sama, tahun ini, pengertian Hari Raya AidilAdha pada saya adalah seperti...

~BERCOOOOTIII...bestnya cuti.....dapat rehatkan badan dan otak yang semakin tenat berfikir, dan tak payah keluar rumah..

~ Selain itu, saya juga bersama-sama adik beradik dan emak ku terchenta akan memasak dan mentekadarah menikmati juadah raya seperti :

                                           Sayur
                                            Ayam Kurma
            'Rendang Daging Podeh Gilee'- 'terbaek' dari ladang- air tangan mak eden.
        * saya buat apa? saya tukang potong-potong bahan-bahan saja, dan menyibuk lebih..ngee ;p
                                           Instant nasi himpit
                                           Sup Tulang

   * Maaf lah, kualiti gambar tidak memuaskan, almaklumlah, kita pakai 'tipon cap hayam' je.

~ Saya juga mahu.... basuh baju kotor...menimbun-menimbun dalam bilik saya tu. Well, hati memang mahu, yang kurang mahu ni, badan yang pemalas ini. lol ;p
Sumber : Pakcik Google 

~ Saya bercadang mahu ke Giant untuk membeli barangan peribadi...most of it dah out of stock... ( bercadang lah, jadi atau tidak,tidak tahu lah kan ;p )

~ Dan yang paling penting...adalah 'tha.ya.dal.wau.rha' ( tidur )...bestnya, jangan sentap lah ya, kalau panggilan dan sms tidak berjawab ataupun lambat reply pada hari ini ;p

Wait! ada lagi yang lebih penting, esok harus lah mula diet semula, dan disiplinkan kembali rutin bersenam saya, sebab muka mula tembam semula dan perut suda mula buncit berubah struktur...tettttt!!! ;p OMG, i don't want to be even fatter than this shape again...never...nightmares...huhu..

Oklah, sekali lagi, Selamat Hari Raya AidilAdha semua! Jika Nabi Ibrahim dan anaknya dikisahkan dengan pengorbanan mereka..tapi, apa pula pengorbanan kita selama ini ya? fikir-fikirkan..Selamat Beristirehat ya :)

Signing off...Bubye! :)

No comments:

Post a Comment