nuff nang

Wednesday, December 8, 2010

Tri dan cacing

Termasuk ini, dah masuk entry ke-3 mengenai ‘kucing debab’ bernama Mystery ini. Saya bukan penggemar kucing, cuma saya ambil berat akan makhluk ini, atas dasar dia juga ciptaanNYA. lagi-lagi makhluk yang tidak seuntung kita sebagai manusia ni kan. nak tau rupa budak debab itu macam mana, silalah refer entry-entry sebelum ini ya. ala, exercise lah jari tu sikit..teehehe ;p

Semakin hari semakin debab, masa kan tidak, satu hari, ulang alik makan hingga 7-8 kali. Mana tak debab jadinya. Dan symptom kemalasan yang terlebih pun melanda pada dia. Asyik berlengkar atas sofa empuk dan tidur dengan indahnya, sampai kadangkala dia mengigau hokay. Kelakar lah kau ni ‘Tri' ( nama manjanya ).

Menurut kakak saya, si Tri ni ada masalah cacing dalam perut. Kakak saya dah bagi dah ubat cacing padanya. Yang bagusnya, menurut kakak saya, senang pula dia nak makan ubat. Atau mungkin si Tri fikir itu air minuman yang sangat lazat gamaknya. Huhu.

Selain sofa empuk, kalau bangun saja dari tidur, ataupun bila masa dia nak tidur, siaplah paha-paha kami ini jadi mangsa. Saya yang tak termaktub dalam golongan penggemar kucing ini pun dijadikan mangsa Tri. Selalunya, kalau dia dah baring, saya akan keras  je lah, nak angkat geli dan tak reti. Jadi, sesiapa yang lalu depan saya, akan saya panggil untuk alihkan si debab ini.

Nak dijadikan  cerita, pada 2-3 lepas, si Tri ini baru bangun tidur. Since saya seorang saja depannya pada tika itu, so dia dengan muka mengada-ngada lagi gedik pun berjalan dan landing atas peha saya. Mula-mula saya tak kisah juga tapi all of sudden, saya macam suspicious saja si Tri ni asyik mengeoww    ( eh betul ke ejaan ni ), dan macam nampak tak selesa. Rupa-rupanya, ada seketul cacing putih terlekat kat jeans saya, yang saya percaya tak lain dan tak bukan datangnya dari ‘tetttt’ dia lah.

Hadoi, apa lagi, dengan penuh terkejut, terus menjerit minta tolong. Walhal cacing tu tak adalah besar mana, kecil saja. Dah nama minah over kan, propa je lebih. hahaha. Tapi geli lah seyh.

So Tri, lepas ini, diriku dah serik, janganlah kau berharap untukku pinjamkan peha drumstick empuk ku ini untuk tempat kau tumpang beradu. Ceh, tak dapat eden nak nolong.

No comments:

Post a Comment