nuff nang

Thursday, December 2, 2010

Kerja ooo kerja






Nampak tak? Itu adalah rutin kerja di pejabat saya setiap hari. Nak tak nak, kena buat juga lah. Kadang-kadang tu, kalau dah letih fizikal, otak mahupun emosi, saya biarkan saja bertimbun atas tray itu, dan saya dahulukan kerja-kerja yang urgent dahulu. But anyhow, things must be settle juga , kerna lambat laun, tiada orang lain, saya juga yang kena buat kan.

 Itu baru kerja di pejabat, belum masuk kerja-kerja lain dan outstation pula. Pernah banyak kali ini terjadi, di mana, I was in a middle of doing something ( work ), tiba-tiba teringat kerja lain pula, terus tinggal current work at that time, dan buat kerja yang saya baru teringat itu. Sampai kadang-kadang, saya tak tahu nak capai kerja yang mana dahulu. Bad planner, bad filing-organizer, bad bad bad…huhu ;p

Well, ini cuma kerja ringan saja yang saya pegang, belum tengok lagi kerja emak saya a.k.a my business partner, even worse, sebabnya dia punya peranan and roles lebih besar. Kepala otak dia sentiasa bergerak berfikir untuk business dan kehidupan. Itu belum masuk lagi kes, nak settle problem yang suppose nya bukan masalah dia at all, tapi dia tolong solve kan. Aren’t they supposed to be grateful to have her in their life? But, she managed to do it well all these while.  Pada usianya yang hampir menjengah 60 tahun, I adore her and she is totally my mentor dalam kehidupan. Kalau mahu tahu, kadang-kala saya malu juga, saya yang sudah berusia 27 tahun dan merupakan lepasan graduan ijazah pentadbiran perniagaan ini, tidak mampu berfikir dan bertindak sebaik dia dalam business act dan juga kehidupan. I loves you emak!

Back to the topic, waktu kerja saya adalah dari 9 pagi hingga 9 malam,Kadang-kala ianya menuntut saya bekerja lebih awal dan lebih dari waktu itu yang saya nyatakan itu. Tapi walau sesibuk mana pun kerja, masih juga ada waktu untuk solat dan makan serta rehat seketika. InsyaAllah.. hari bekerja pula adalah setiap hari, tanpa bercuti, kecuali cuma jika ada waktu kecemasan dan juga perayaan seperti aidilfitri dan aidiladha. Workaholic? tidak juga, cuma dunia dan nasib anda dengan saya, mungkin sedikit berbeza. Sometimes, I felt so envy pada mereka yang punya banyak masa terluang untuk dibuang setiap hari, meanwhile, saya pula sampai tak cukup masa nak settle kerja.

Anda nak cop saya ‘girl with no life’? terpulang. itulah saya, saya sudah immune dengannya.  nak bersosial seperti lepak dengan kawan-kawan,shopping dan berpacaran seperti zaman belajar di university dahulu pun saya tak betah mempunyai cukup masa. Rimas? Memang, kadangkala terasa, tapi inilah dunia saya. What ever it is, I am grateful, sebab sebilangan orang lain mungkin tidak dapat peluang menjadi seperti saya seperti sekarang ini.

 Nasib baik lah, zaman sekarang ini, sudah ada social networking seperti twitter, facebook, yahoo messenger dan blog.  Kalau tidak, sudah pasti hanyut dek dunia  sendiri. Pada waktu malam, before tidur, social networking ini semualah yang buat saya keep in touch dengan dunia luar seperti keep in touch dengan BFF’s saya dan berita terkini berlaku setiap hari di luar sana. Tapi kalau kata, ternampak saya online sampai ke subuh tu ( selalunya fb dan ym lah ), janganlah ingat saya kemaruk sangat bersocial networking ya, sebab sebenarnya netbook dalam on-mode, tapi saya selalu end up tertidur lebih awal depan netbook saya, atas katil. Teehehe ;p

Dah,

Assalamualaikum  semua.




No comments:

Post a Comment