nuff nang

Sunday, January 2, 2011

Bunga dan si pembikin khilaf

BUNGA 

Aku melintasi malam sepiku

Tanpa dirimu di sisiku kekasih

Rasa sesal yg selalu menghantuiku

Di saat ku campakkan dirimu manis

Walau kini engkau sudah

Menjadi miliknya lagi

Aku tetap cinta

Ku harap engkau kembali

Untuk maafkanku

Bunga beri aku satu kesempatan lagi

Jangan sampai ku mengemis padamu

Bunga ku berjanji kali ini akan kutepati

Karna aku lelaki

Sudah ku mantapkan hatiku untukmu

Hanya engkau yg mampu mengerti aku

Tinggalkan dirinya kembalilah padaku

Hanya aku yg mampu memahami

Sudah tutup saja mata

Lupakan semua

Yang telah terjadi

Mari kita mulai lagi

Satu kisah cinta
 
Hmmm, saya suka dengar lagu ini. one of it, adalah kerana saya suka dengar karakter suara sang pelantun lagu ini. suaranya sungguh asyik pada saya walaupun kedengaran effortless saja. Sekali dengar saja, terngiang-ngiang dalam otak akan mesej lagu ini. tapi  itu comment untuk lagu ini, lagu lain yang dinyanyinya, saya tidak tahu, dan saya tidak berminat pula.

 Moreover, saya ini cerewet orangnya, kalau setakat suara penyanyi ( normally referring to male singers ) nyanyi ala-ala kepit dan tidak all-out time perform on stage, definitely will never be in my fav list. Teehehe ;p few friends and relatives pun tahu  itu, and no wonder that 2 Malaysians SweetHearts, Anuar Zain dan Faizal always on my top list  ( ^_*)V

Back to the topic, beside his ‘melting’ ( my expression toward what I heard ) voice, I do like this lyric too.  Tak mahulah terangkan dengan lebih lanjut kerna liriknya sungguh straightforward, saya pasti anda boleh interpretasinya sendiri.

Cuma bila saya hayati lirik ini, buat  saya terfikir pula, jika benar situasi seperti lagu ini berlaku in real life. Saya ada dua ‘buah fikiran’ ( cewah, kelakar pula bila guna-pakai buah fikiran ;p ), which is, it is based on ‘pro and con’ situation.

 Pertamanya, ianya sangat positif sekali, kerna si lelaki ini memang ‘Anak Jantan’ dan saya amat suka akan keJUJURannnya.  Dia telah menyedari dan mengakui akan khilafnya itu, dan bersedia untuk confess his mistakes dan memohon maaf  pada si bekas kekasih. In real life, tidak kira lelaki mahupun wanita, jarang sekali kita mahu mengaku akan silap kita pada pasangan kita. Semuanya nak menang walaupun isunya sekecil zarah, paling tidak pun both side mahu ‘win-win situation’. Sorry to say,might harsh to spell it out,  most of it kaum lelaki lah, mungkin pada kamu lebih betah bersikap ‘KAYU’ dan anggap itu semua remeh kan?  Daripada nak confess and admit self-mistakes, baik mendiamkan diri, larikan diri dari kekalutan, paling tidak pun cari pengganti lagi. Kalau tak dapat yang ‘serius’, dapat yang ‘stok bajet geli-geli’ jadilah gamaknya. Then, bila things happen lagi, buat lah perangai lagi, ibarat ‘ gali lubang-tutup lubang’. Itu pun, kalau ingat nak ‘tutup lubang’, kalau alpa, takut tersungkur saja dalam lubang-lubang yang digali sendiri.  Even worse, kalau dah tersungkur  dalam lubang itu, takut ada yang dah menanti nak timbus balik lubang tu cepat-cepat. Tika itu, berdoa lah ya, jika diberi peluang untuk terus bernafas.

Ok, keduanya, sedikit negative, kerna maafnya dengan intention, to get her ‘ in-return’. Dah sah-sah lah bekas kekasih hati itu dah ada pengganti baru, buat apalah nak sibuk merayu semula. Pada saya, it is not fair to that lady and especially to her ‘kekasih baru’nya. Kalau si bekas kekasih itu, memang still single, tidak mengapa lah, maybe he can try his very best to win her heart once again kan.

Wah, over dan emo pula kan saya ni. Maybe, I should it accept this song as ’it is just a song-lah makcik!’ saja kan ? 

Kalau lah this thing happen to me ( hope not, owh faith, please do be good to me! ), all those hapraks  mahu kembali  ke sisi saya, what will be my action?

Well….err….errr…errr…shhhhh…ahakz!

Hehe, no worries, whatever my decision making further on, I am a lady who really think hard on everything happens surround her, as well as always prioritize on ‘logical-wise’.

ok,dah,bye! 

(^_^) V

p/s : sincerely sorry, pada yang ‘terasa’ ( especially to the males ). Habis, kurang saham eden malam ni ;p  

No comments:

Post a Comment