nuff nang

Thursday, April 7, 2011

Sin.Ya.Tha.Wau.Alif.Sin.Ya

Si-Tua-Si

Situasi 1

A : bila nak kahwin? ( sambil tengok B dari atas ke bawah berulang kali ).
B : owh, belum ada jodoh lagi ( sambil buat muka manis dan tahan sabar ).
A : punya lah besar bandar ni, takkan satu pun tak jumpa.
B : haa..itu lah dia.. ( menjawab sambil senyum lagi…sabar..sabar.. )

Selang beberapa minit…
A : kalau ada suami kan senang, nak kemana-mana bergerak, ada suami temankan.
B : hehe..ya lah makcik..  ( senyum lagiiiiiiiii !!!! tq makcik for your caringness  ;p  )



Situasi 2

C : Akak ni bila nak kahwin?
B : eh eh…soalan awak ni.. ( cubaan membuat muka manis disitu )
C : hehe, akak ni cantik lah, kita suka tengok muka akak. takkan tak ada pakwe?
B : hehe,tak apalah,akak tunggu awak lah kahwin dulu ya ( hok oloh!  Senyum lagi… )


Situasi 3

D : anak dah berapa?
B : eh, kak. Saya belum kahwin lagi. ( siot je, tahu lah hari ini aku selebet persis mak orang )
D : eh sorry2…laaa..napa tak kahwin lagi…
B: ( senyummmmmmm!!!! Grrrr )


Situasi 4

E : awak dah kahwin?
B : belum, makcik.
E : lawa macam ni pun tak kahwin lagi,kenapa?
B : InsyaAllah, nanti2 lah..


Situasi 5

F : awak bila nak kahwin ?
B : eh,  hmm belum ada calon lagi lah aunty.
F : ahh ya je awak ni. Lawa macam bintang ‘pilem’ takkan tak ada yang hendak. Kalau saya lah lelaki,
     lawa macam ni. Hari ni kenal,esok saya masuk meminang…
B : …… ( tak tahu nak senyum kena puji or nak menyengih aja kena smash dengan makcik ni )



Actually ada banyak lagi situasi…serius..malas nak tepek di sini..huish…tapi rasanya, the best answer yang patut saya jawab adalah..”InsyaAllah, doakanlah saya dapat jodoh terbaik dan ia dipercepatkan ya”..anyway,anyhow..thank you very much for your valued concern lah eh! :)

Lepas ni, cukup 100 kali di tanya soalan ‘cenggini’..boleh lah, saya nyanyi lagu situasi-bunkface. Boleh buat single album terus ;p

Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment