nuff nang

Monday, April 4, 2011

KUTIP

CHOPPPP!!!

penat guna otak hari ni buat kerja yang dah lama pending...take 5 lah sekejap dengan menghapdet blog..

Tak ada kerja lain lah untuk isi waktu rehat setiap malam, sementara nak tunggu mata ini lelap. Selain ber’muka-buku’, ber’pemesan-yahoo’ dan berdating dengan ‘uncle google’,  www.iluvislam.com sentiasa saya buka, dan baca artikel-artikelnya.  Banyak yang memberi kesedaran, pengajaran, pengetahuan dan ada juga secara tidak langsung memberi inspirasi.  Juga kerna apa? Kerna saya ini kadangkala rapuh didalamnya. Itu yang saya perlukan antibiotic untuk build up kembali semangat dan minda saya.


Jadi, entry kali, saya ‘kutip’ beberapa keratan ayat-ayat menarik untuk dikongsi semasa saya browse through all the articles. Biasa lah, kan saya ini penggemar QOTD / Quotes .

“ Kecantikan luaran tidak mampu ubah, tetapi kecantikan peribadi masih boleh miliki.”

“ Biarlah menang kerana memiliki ilmu bukan kerana memiliki kecantikan. Setiap orang memiliki kelebihan masing-masing, dan kelebihan tersebut perlu dicari dalam diri sendiri. “

“ Jika mengharapkan sesuatu yang Allah tidak ciptakan untuk jadi milik kita, kita tidak akan mengenali erti bersyukur“.

 ….kecantikan bukan penentu kebahagiaan, yang penting adalah dengan ilmu yang di miliki dan cara pembawaan diri.”

fikir-fikirkan... 



No comments:

Post a Comment