nuff nang

Wednesday, July 20, 2011

random

Assalamualaikum,

saya tidak tahu nak mula dari mana dan tidak juga tahu apa yang sebenarnya mahu saya ceritakan pada entry ini. pointless! itulah sebenarnya..

terlalu banyak sangat 'drama' dalam hidup ini. ada yang gembira, ada yang duka, ada juga masanya terkejut, dan ada juga tikanya saya kecewa. yang pastinya, yang buat 'drama' ini menarik, sudah pasti momentum duka dan kecewanya..


apa mahu buat, by hook by crook, kita yang masih hidup dan berupaya bernafas ni, kena lah juga tempuhinya. rasa duka n kecewa  saya ini, janganlah pula takrifkan ia pada sudut percintaan sahaja, ianya sangat umum. terlalu letih dan juga terasa malas nak menceritakan in detail segala perihal yang mendatangkan kesedihan hati ini.

yeah, saya tahu, ramai yang akan cakap, ini lah realiti kehidupan. yeah, saya tahu juga, ia memang ayat yang sungguh cliche. tapi itulah juga hakikatnya. mungkin juga 'drama' ini lah punca kenapa saya lebih sukakan gadgets..yup, gadgets,kalau dah minat, they rarely let us down with what its offers itself. tapi manusia? sendiri faham lah ya. saya masih dan sentiasa ingat, seorang rakan lama saya pernah berkata, ' Sometimes people can turn into such big disappointment'. i totally agree with you my old friend. kita hidup di dunia ini menyemai benih, hasil nya di akhirat nanti. setiap apa kita buat, ada timbang tara nya dan ada juga neracanya. Kalau tidak, masa kan ada syurga dan neraka, kan?

ok lah, dari saya melalut or terbuka aib sendiri mahu pun orang lain. baiklah saya undur diri segera, dan muhasabah diri. merenung kembali mana salah dan silapnya, dan perbetulkan apa yang patut agar diri lebih baik pada masa akan datang.

Assalamualaikum.

TFL.

No comments:

Post a Comment